Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

ΒΙΒΛΙΑ

ΤΟ ΜΑΚΡΥΧΩΡΙ
Ένα ταξίδι ζωής στον τόπο μου
ΚΩΣΤΑ Α. ΚΑΚΑΒΑ

Από τον Πρόλογο του βιβλίου
Το Μακρυχώρι είναι το χωριό μου, ένα απόμακρο ορεινό χωριό της Εύβοιας, «μακριά από το Θεό» για τα χρόνια των προγόνων μου. Εκεί γεννήθηκαν, έζησαν και πέθαναν οι πρόγονοι μου, δεκάδες γενιές. Σ' εκείνον τον τόπο μεγάλωσα κι εγώ. Εκεί ήταν τα κονάκια μας, σ' εκείνα τα βράχια, σ' εκείνες τις ρεματιές.
Τον έζησα, τον γνώρισα να ξεχειλίζει από ζωή και στο πιο απόμακρο κομμάτι του. Σήμερα, στα γερατειά μου, βλέπω με πόνο το χωριό μου να σβήνει, μαζί με τη γενιά μου. Αυτό με έσπρωξε σ' αυτό μου το γραφτό, σ' αυτή μου την καταγραφή. Να περισώσω κάποια στοιχεία από τη ζωή στο χωριό• να περισώσω τα τοπωνύμια του χωριού, αυτόν τον ιστορικό θησαυρό, για τις γενιές που θ' ακολουθήσουν και που ζουν και θα ζήσουν μακριά από το Μακρυχώρι. Απευθύνομαι σ' εκείνους που έχουν τις ρίζες τους στο Μακρυχώρι και τους λέω: έτσι ήταν, αυτή ήταν η ζωή των προγόνων τους, όπως καθρεφτίζεται στις σελίδες αυτού του γραφτού, και να είναι περήφανοι γι' αυτούς.
Από τους αναγνώστες και γνώστες του τόπου μας ζητώ την επιείκεια τους για παραλήψεις και λάθη μου.
Δε γυρεύω δάφνες γι' αυτό μου το γραφτό, γι' αυτήν τη μαρτυρία. Μ' έσπρωξε ο πόνος μου για τον αφανισμό της ζωής στο χωριό. Το 'γραψα στη μνήμη των γονιών μου, στη μνήμη των προγόνων μου, που έζησαν σ' αυτά τα μέρη. Ας είναι μακάριος ο ύπνος τους στον Άι-Δημήτρη και στην Αγία Μαρίνα.


ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΓΕΩΡΓ. ΔΕΜΕΡΟΥΤΗΣ
Ο Άνθρωπος- Ο Ευεργέτης
ΑΝΤΩΝΗ ΕΛΕΥΘ. ΜΥΛΩΝΑ

Περιλαμβάνει τη ζωή και το έργο του μεγάλου ευεργέτη των Βιτάλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: